donderdag 26 april 2012

De week van de kampioenen!

Het is inmiddels eind april en de prijzen worden zo langzamerhand verdeeld. Alle competities naderen hun einde en we zijn ons druk aan het voorbereiden op de finales en feestjes die hopelijk komen gaan! Het kan zelfs nog mooier als dit zomer het Oranje de Europese titel kan pakken!

Te beginnen met Ajax, mijn club. Met nog 3 wedstrijden voor de boeg heeft Ajax aan 3 punten genoeg om de 31e titel te pakken. Waar we begin dit jaar al 3 keer afgeschreven waren (ook te lezen op mijn blog destijds), staan we nu met 6 punten voorsprong op de nummer 1 positie. Het is slechts een kwestie van tijd dat de schaal definitief naar Amsterdam komt. Het kan aanstaande zondag in het hol van de leeuw, uit tegen Twente, maar daar ben ik niet zeker van. Het moet dan woensdag 2 mei gaan gebeuren in Amsterdam zelf. Dan spelen we tegen VVV. Het lijkt er op dat het gewoontjes is dat Ajax dit jaar de titel pakt, althans die sfeer proefde ik afgelopen zondag in Amsterdam toen ik in de stad liep en vervolgens naar de ArenA ging om Ajax langs de Groningse Boeren te schreeuwen. Maar zo gewoontjes is het dit jaar dus niet gegaan. Frank de Boer heeft bewezen een top trainer te zijn en is mijn ogen dé kampioen van dit Ajax. Het zou niet zo spannende dag worden als afgelopen jaar op de 15e van mei, maar dat hoeft ook niet van mij. Gewoon pakken die schaal, want wij zijn de mooiste van allemaal!

Ook het 1e elftal van mijn amateurclub HZVV kan deze of volgende week kampioen worden. Na een super start van dit seizoen begint het harde werken z'n tol te eisen. Hoe langer de competitie duurt, hoe moeizamer de overwinningen worden gepakt of zelfs worden weggegeven. Aankomende zaterdag kan HZVV kampioen worden. Wel moet de nummer 2 dan even meewerken en punten verspelen, anders wordt het wéér een week uitgesteld. Iedereen is er inmiddels klaar voor en wat is er nou mooier om nou gelijk kampioen te worden op het nieuwe sportpark! Ook onze A1 kan zaterdag kampioen worden wat dus 2 feestjes op 1 dag kan opleveren. Het moet wel heel raar lopen als HZVV 1 dit nog weg geeft, maar ja, in het voetbal is alles mogelijk.   

Ook in de Kampioenen League is het één en ander beslist. Barca is uitgeschakeld in de halve finale door Chelsea, en Bayern schakelt de Madrilenen van Real uit. De finale van het kampioenenbal gaat dus Chelsea tegen Bayern worden. Dit vind ik als voetballiefhebber een smetje want ik had liever het beste voetbal van deze planeet in de finale zien staan, Barcelona. Chelsea en Bayern zijn allebei clubs waar ik niet zo'n fan van ben dus blijf ik er ook niet speciaal voor thuis wanneer deze finale gespeeld gaat worden.

Nog 1 kampioen die deze week in het nieuws was. Johan Cruijff vierde z'n 65e verjaardag en blijft in mijn ogen nog steeds de beste voetballer ooit die Nederland heeft voortgebracht. Een echte kampioen dus. Er is veel te doen geweest rond zijn persoon en de club Ajax eerder dit seizoen, maar nu de rust is teruggekeerd kan hij gaan bouwen aan de mooiste club van Nederland. Toch gek, ben je 65 geworden, mag je stoppen met werken, ga je toch nog je energie in je cluppie steken. Prachtig..

Al met al worden het leuke dagen, misschien weken. Ik ben er in ieder geval klaar voor om eens flink te gaan feesten! Proost alvast!

Ciao!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten