dinsdag 31 januari 2012

Stoppen met roken deel 1, poging 46..

De meeste mensen stoppen op 1 januari met roken. Ik had het nog TE gezellig deze maand en kon daarom niet stoppen met roken. Daarom schuif ik het een maand op. Momenteel ben ik net zo vaak gestopt als begonnen, oftewel, ik ben een afhaker, een loser, een verslaafde ga zo maar door.
Na de zomer van 2011 heb ik 1 van mijn beste pogingen gedaan, ik was maar liefst 4 weken gestopt. Daarna was de verleiding tijdens een avondje stappen wel heel erg groot en wilde ik er weer bij horen. Waar wilde ik eigenlijk bijhoren? Bij een stinkende minderheid die buiten stonden te paffen? Tja.. Als je eenmaal gerookt hebt, dan kom je er bijna niet van af..
Nu wil ik voort borduren op deze laatste poging. Ik heb daar niet echt hulp bij nodig, alhoewel ik een APP gebruik uit de ANDROID market wat mij wel (zo ver als dat kan) stimuleert. Deze APP, genaamd QuitNow!, houd precies bij hoeveel euries je bespaart, wat je lichaam doet tijdens het stopproces en heeft een soort HELP knop als je de behoefte hebt aan een sigaret. Zo kun je deze informatie ook makkelijk delen op twitter of facebook. Heel leuk als je dat doet, minder leuk als mensen je vragen waar die informatie na een tijdje blijft. Toen was ik natuurlijk weer begonnen...
Het moet gewoon lukken, het zit tussen je oren en dat geloof ik ook echt. Geen kauwgum, pleisters of andere dure rommel, gewoon de APP en alles wat tussen mijn oren zit.
Goed, 1 februari 2012 zou de boeken in gaan als: ''Toen ben ik gestopt met roken'', en ik hoop dat ik over 1, 5 en 10 jaar nog steeds deze datum herinner als de definitieve STOP datum. Ik zou in ieder geval jullie op de hoogte houden via mijn blogs en twitter.
Wensen jullie mij geluk?

Ciao

Geen opmerkingen:

Een reactie posten